
To takie proste

To takie proste
Wystawa archiwalna
Nowa edukacyjna wystawa w Muzeum Inżynierii Miejskiej.
Wystawa czasowa otwarta od 17 stycznia 2018 do 10 marca 2019 r.
Sprawdź, czy masz żyłkę naukowca i konstruktora. Zdobądź wiedzę tylko z pozoru „nie taką prostą”, świetnie się przy tym bawiąc. Odkryj 26 interaktywnych edukacyjnych stanowisk w czterech strefach nauki i zabawy:
- Główka pracuje
Strefa „Główka pracuje” umożliwia podróż w świat matematycznych zagadek i łamigłówek. Spróbuj rozgryźć różne rebusy i sprawdź, czy potrafisz rozwiązywać problemy. Logiczne myślenie jest tu mile widziane!
- Mechaniczny plac zabaw
Stanowiska w tej strefie obrazują prawa fizyczne i ich definicje. Poprzez interakcję z eksponatami możesz, samodzielnie lub w parach, poznać wybrane prawa i zasady mechaniki.
- Pomyśl, zrozum, zrób
Tematem strefy jest tworzenie i budowanie. Samodzielnie lub w grupie możesz udowodnić, że masz talent do majsterkowania. Uwolnij swoją kreatywność!
- Techno świat
W tej strefie możesz się zapoznać z supernowoczesnymi technologiami. Eksponaty nie tylko umożliwią poznanie nowoczesnych technologii, ale pozwolą również na zanurzenie się w wirtualnej rzeczywistości oraz zaangażowanie w inne ciekawe aktywności.
Wystawa „To takie proste” uczy poprzez zabawę. Stanowiska interaktywne mogą być współtworzone przez zwiedzających, którzy sami wybierają rodzaj aktywności lub sposób realizacji zadania. Duża część stanowisk wystawy skłania zwiedzających do współpracy, gdyż tylko wspólnymi siłami można osiągnąć cel w postaci wykonania zadania.
Interaktywne eksponaty:
- pomogą rozwinąć pamięć krótkotrwałą,
- wspomogą logiczne myślenie i zdolności manualne,
- w prosty sposób wyjaśnią prawo Pascala oraz zasady dynamiki Newtona,
- umożliwią zapoznanie się z historią i możliwościami transplantologii,
- zapewnią niezwykłe doznania – np. w specjalnym symulatorze będzie można odbyć wyścig pojazdem przyszłości.
Zapraszamy całe rodziny, grupy szkolne i wszystkich pasjonatów łamigłówek, wynalazków naukowych oraz nowych technologii.